مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 09:252023-08-13حوادث

کشف 547 شی عتیقه و تاریخی در پایانه مرزی میلک


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از کشف 547 شی عتیقه و تاریخی مربوط به دوره قاجار و امپراتوری عثمانی در پایانه مرزی میلک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علیرضا جلال زایی با اشاره به کشف 547 شیء عتیقه و تاریخی مربوط به دوره قاجار و امپراتوری عثمانی در پایانه مرزی میلک، افزود: با تلاش مأموران پایانه مرزی میلک، این اشیا کشف و تحویل مقام قضایی شده است.

وی بیان کرد: مأموران پایانه مرزی میلک، موفق شدند فردی را که در حال ورود به داخل کشور به صورت غیرمجاز بود دستگیر و در بازرسی از وی تعدادی قطعه عتیقه تاریخی را که دارای ارزش فرهنگی، تاریخی و ریالی بودند را کشف کنند.

وی تصریح کرد: عتیقه های مکشوفه شامل تعداد 208 قطعه شبیه به انگشتر، تعداد دو عدد شبیه به ساعت، 82 قطعه شبیه به زیورآلات، 12 قطعه شبیه به دستبند، 133 عدد شبیه شیء دایره ای شکل (سکه)، تعداد 110 عدد شیء رنگی نامعلوم بودند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کارشناسان تاریخچه اشیای عتیقه کشف شده را مربوط به دوره قاجار و امپراتوری عثمانی می دانند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان ادامه داد: در مجموع 547 عدد عتیقه جات که تعداد دیگری از عتیقه ها هنوز به صورت دقیق قدمت آن مشخص نشده در اختیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 547 شی عتیقه و تاریخی در پایانه مرزی میلک

کشف 547 شی عتیقه و تاریخی در پایانه مرزی میلک